2016. január 9., szombat

Édes élet § Kritika VI.

Здорово! Meg is hoztam, az immáron hatodik kritikámat, amiért őszintén hálás vagyok.
Aki kérte tőlem, az nem más, mint Németh Barby, az Édes élet blog írónője.

A blog linkje: §



Cím
Nekem nagyon tetszik, leginkább a rím miatt (nem tudom, hogy ez direkt történt vagy nem, mindenestre nagyon eltaláltad), ami a szavak végén található. Emiatt könnyebb a megjegyzése is.

Fülszöveg
Szerintem jól megfogalmaztad. Ha elolvassuk, rögtön bdle is éljük magunkat, egyfajta az a jó marasztalás vesz minket körül. 
Valahol a szöveg közepén a "csalódásokról" után rakj ki vesszőt, és nem sokkal utána újra megismétlődik az "ahol".

Alapötlet és tartalom
Nekem ez sablonosnak tűnik. Túl sok olyan blogot láttam, ahol a főszereplő teljesen átlagos hétköznapjait tengeti. De ebben egyfajta nyugalmat és együttérzést is találunk, mert ő is olyan, mint a többi ember, talán nekünk is olyan/olyan lesz az életünk, mint az övé.
Hát, igazán nem spóroltad meg tőlem azt a jelenlegi 35 fejezetet (ez bók akart lenni! :3)! Te előbb megírsz egy nagyon hosszú részt, én meg itt rágódok egy töpörödött kritikán, ráadásul amiből igen, nagyon-nagyon lusta módomra kihagyok 34 fejezetet, csak a prológust és az 1. fejezetet fogom górcső alá vetni, ezúton is szeretnék ezért a tettemért bocsánatot kérni.
De amikor másolni próbáltam, felugrott egy ablak a szemembe, miszerint: lopni tilos! Ígyhát nekiálltam, és a saját kis kacsóm jóvoltából kezdtem el kiírni a hibákat.
Nos, akkor a felfedezettek:

Prológus: "...de az ő születése előtt viszaköltöztek ide, és ő..." - az "ő" többször előfordult a mondatban.

1. fejezet: "...így mindennap..." - a "minden nap" két külön szó.
"...valószínű... .Anakin..." - nem tudom, hogy ezt direkt írtad így vagy véletlenül, mindenesetre az "Anakin" előtt van egy árva pont, ezt töröld.
"...meg egyhelyen..." - az "egy helyen"-t írd külön.
"...nagyhangú velem egykorú..." - a "nagyhangú" mögé tegyél vesszőt.

Továbbá néha kihagysz írásjeleket és "és"-sel kezdesz mondadokat.
Ebből következtetek, hogy a többi fejezet sem nem tocsog a hibáktól.

Karakterek
Jól kidolgoztad őket, mert tudjuk a kedvenc zenéjét, a kedvenc bandáját, a kedvenc filmjét, stb., de olyan fontos mozgatórudakat nem látunk kiírva, mint pl.: a kor, születési dátum, stb.
Az én általam elolvasott prólusban és az 1. fejezetben, nem sok szereplőt ismertünk meg, hallásból még kevesebbet, úgyhogy csak a főbb szereplő alapján ítélek.
Nekem Barbi eléggé szimpatikus, már csak azért is, mert én is szeretem a Gyűrűk Urát, de nem az a favorit, kedves, szerethető személyiség. Bence is ugyanígy.

Kinézet
Számomra a fejléc nem viszi a pálmát, mivel szerintem a cím túlságosan is alul van, ráadásul a háttere nagyon látható. A négy rész teljesen elkülönül egymástól, mintha egy olló szétvágta volna őket, és fejlécbe pedig beleolvad egy modul, bár nem teljesen.
Viszont a design többi része rendben van, tetszetős, csini, passzol a történethez. Egyedül csak a chat linkjének kék színét változtatsd meg.
Amikor teljesen legörgettem az oldal aljára, akkor észrevettem a bal alsó sarkoban egy árválkodó "p>" jelet. Nem tudom, hogy hogyan került oda, de javaslom, hogy töröld ki onnan, hogyha tudod.

Összességében a blog szép munka!


Chestia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése