2015. december 10., csütörtök

Bulvárketrec § Kritika IV.

здорово!
A kritikát Japane LS. kérte tőlem, a Bulvárketrec blog írója, ezúton is köszönöm neki. A kritikát építő jellegűnek szánom!

A blog linkje: xxx


Cím: a címből én először egy sztárcikkes blogot szűrtem le. De mivel az alma nem esik messze a fájától, nem tévedtem sokat, mivel a főszereplő sztárrá válását követhetjük nyomon. Egyszerű, könnyen megjegyezhető, egyben nagyon egyedi és figyelemfelkeltő cím.

Fülszöveg: nem túl rövid, de nem is kisregény, pont megfelelő hosszúságú. Nem spoilereztél benne, de feltüntettél mindent, amit a történetről tudni érdemes.
Viszont megakadt a szemem két apró hibán.

"Gwen kariere szárnyal, magánéleti problémák sem emésztik, viszont kezdi megérezni milyen is híresnek lenni."

Itt a "karriere"-t egy "r"-rel írtad és egy vesszőt is kihagytál. Helyesen tehát így hangzik:

Gwen karriere szárnyal, magánéleti problémák sem emésztik, viszont kezdi megérezni, milyen is híresnek lenni.

Alapötlet és tartalom: egy lány, aki sztár lesz. Erre nem is tudom, hogy milyen jelzőt kéne aggatnom. Első hallásra nekem túl sablonosnak tűnt, de mégis sugall némi eredetiséget.
Szépen fogalmazol, nem vitás.
Találtam pár hibát az első fejezetben, amin megakadt a szemem.

"Na, ő egyből levágta, hogy ki vagyok. Valószínűleg ő már rámkeresett az interneten, és így ismert fel."

Figyelj a szóismétlésekre! Itt a javításnak több fajtája is lehet:

Na, egyből levágta, hogy ki vagyok. Valószínűleg ő már rámkeresett az interneten, és így ismert fel.

Na, ő egyből levágta, hogy ki vagyok. Valószínűleg már rámkeresett az interneten, és így ismert fel.

Na, egyből levágta, hogy ki vagyok. Valószínűleg már rámkeresett az interneten, és így ismert fel.

"Nem, nem azért mert fura hogy van barátnője vagy ilyesmi, hanem mert egy hete szakított vele a régi barátnője és pár napig ki se jött a szobájából, csak pár napja hajlandó elmenni boltba vagy fuvarozni engem."

Itt szóismétlésbe is belebukunk, és egy még egy vesszőt hagytál ki.

Nem, nem azért mert fura hogy van barátnője vagy ilyesmi, hanem mert egy hete szakított vele a régi, és pár napig ki se jött a szobájából, csak pár napja hajlandó elmenni boltba vagy fuvarozni engem.

Pár hibát még észrevettem.

1. fejezet: "...hogy "elképesztő(-en) dögös"."
1. fejezet: "A (")Helló(írásjel, ") a legrosszabb lehetőség."

Viszont láttam, hogy néha a kötőjel előtti és utáni szóközökről, meg a beszéd mondata végi írásjelekről elfeledkezel. Egy példa, hogy jobban megértsd.

1. fejezet: "-(szóköz)Helló(írásjel, szóköz)-(szóköz)köszöntem bátortalanul."

De ezzel a mondattal egyszerűen nem tudok kibékülni.

"Volt aki félig felöltözve, volt aki már belőtt frizurával, de még civil ruhában szaladgált."

Nekem ez így egy kicsit sántikál. Én a helyedben a "civil" szó helyetett "utcai"-t, vagy hasonló jelzőt raknék be.

Volt aki félig felöltözve, volt aki már belőtt frizurával, de még utcai ruhában szaladgált.

Karakterek: jól kidolgoztad őket, de nem eléggé. Szerintem még aggathattál volna rájuk egy háttérsztorit vagy a születési dátumot.
Viszont mindegyik szereplő egyedi. Nekem nagyon bejön Gwen, aki már ismerkedik a népszerűséggel. Szimpatikus, és sok olvasó kedvence lehet. De egy kicsit unalmasnak tartom, hogy az eddigi fejezetekben semmi tragédia vagy izgalom nem történik vele, de remélem, hogy a következőkben mindez be fog következi. Mindenestre én minden ilyen jellegű változtatást ajánlok és várok.

Kinézet: összességében szép, kidolgozott munka, főleg a modulokban köszön vissza mindez. De találtam benne pár aprócska hibát. A főháttér zöldes színe nem passzol a fejléc fekete árnyalatához, ami a modulokban fellelhető sárgától is elüt. A karakterek képeinek színével se tudok megállapodni. Javaslom, hogy ezeket javítsd ki, mert nem esik jól a szemnek, ha ránéz.

Remélem, hogy nem sértettelek meg, és a kritikát megszívleled majd, mert mindenből csak tanulni lehet!

Chestia

2 megjegyzés:

  1. Kedves Chestia!
    Először is nagyon köszönöm, hogy szántál a kritika megírásásra az idődből.
    Egyetértek a leírtakkal, és próbálok változtatni is rajtuk. Pár dolog már most kijavítottam, de szépen lassan remélem ki tudom küszöbölni a hibákat, amiket leírtál.
    Úgy tervezem, hogy Gwennek lesz egy pár bonyodalma, de nem szerettem volna egyből belevágni az egészbe. Viszont nemsokára a fő történetről is többet lehet majd megtudni. :)
    Mégegyszer köszönöm a kritikát, sokat segítettél!
    Ölelés, Japane LS.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Japane Ls.!
      Köszönöm a visszajelzést, további sok sikert a blogodhoz!
      xo C.

      Törlés