2015. szeptember 5., szombat

Addicted to love • Kritika

  Nagyon félve álltam neki a kritikának, mert tudom, hogy sok mindenkitől kérsz véleményt, így nehéz újat mondani. Mindenesetre próbálkoztam, és remélem, tudtam segíteni!

Az oldal elérhető a képre kattintva:


A cím:
A történeted olyan egyedi, a cím pedig olyan... hm. Mindig, mikor meglátom az oldalad valami brazil szappanopera jut eszembe. Lehet, hogy sokat gondolkodtál rajta, vagy rögtön beugrott, nem tudom, de ennél sokkal kifejezőbbet is találhattál volna. Hiszen a karaktereid különlegesek, szinte kézzelfoghatóak, semmi klisé, meg elcsépeltség. A címnek is ilyennek kéne lennie.

Fülszöveg:
Izgalmasan hangzik, figyelemfelkeltő, rövid, mégis tartalmas. Ezek nagyon fontosak egy tartalomnál, de a helyesírásod egy-két helyen megzavart.
Például az ez miatt helyes alakja: emiatt. Ez egy nagyon gyakori hiba, több blogon láttam és el is bizonytalanodtam, hogy ebben a formában is használhatjuk-e, de az összes oldal/könyv, amiben ellenőriztem, azt állította, ez nem helyes. A másik a személyes névmások nagybetűvel való írása. Konkrétan az Őket és a Tőle szóról beszélek. Személyes névmásokat nem írunk nagy kezdőbetűvel. Az Ő esetében ez másképp van ugyanis, amikor Ő-ről írsz, nem tudjuk, kiről van szó, mondhatjuk úgy is, ez a neve Villő titokzatos ex-szerelmének.

Alapsztori és a kivitelezés:
A történet középpontjában a korkülönbség áll, azon belül is Villő és Zsolt különös szerelmének kibontakozása.
Azt hiszem, amikor megnyitottad a blogot, akkoriban még nem volt ilyesfajta korkülönbségről szóló történet a magyar bloggerek világában. (Javítsatok ki, ha tévedek!) Így viszonylag egyedinek számított az Addicted to love.
Sokan próbáltak követni műfaji szempontból, de még egyel sem találkoztam, ami ilyen szépen megfogalmazott lett volna. A mondataid értelmesek, összetettek. Az egész történet folyamán fenntartod az olvasó érdeklődését és együtt izgulhatunk a dolgok alakulása során. Azonban itt is észrevettem a nagybetűvel írt személyes névmásokat. 

Karakterek:
Nagyon tetszik, hogy magyar neveket választottál nekik, ez is hozzájárul a sztori egyediségéhez.
Villő szemszögéből olvasni a történetet számomra nagyon különleges, hiszen az érzelmi világa rettentő távol áll tőlem. Kissé keserkés a hangulata - de lehet, hogy csak számomra. Okos, és tudja, mit akar, csak a megvalósítással vannak gondjai. A hibái teszik életszerűvé, amit csak nagyon kevesen tudnak így bemutatni.
Ő kiléte a nagybetűs Rejtély. Mivel nem az én műfajom a korkülönbség, ebben a szálban találtam meg az indokot, hogy miért olvassam tovább a történetet. Így mindenki megtalálja a neki tetsző/őt érdeklő szálat.
Zsolt karaktere az első tíz fejezetet olvasva/átfutva zavarosnak érződött. Villővel kétértelműen viselkedett, egyszer kedves volt, figyelmes, egy kicsit talán visszahúzódó is, máskor szigorú és már-már félelmet keltő.
Levente igazán meglepett. Először olyan átlagos volt, nem vártunk tőle nagy lépéseket, ezért ledöbbentem, mikor megtudtunk egy-két dolgot a múltjáról. Aztán a legutóbbi fejezetekben pedig, mintha kifordult volna önmagából. Nem várt izgalmakat csalt a történetbe.


A kinézet:
A design összességében nagyon jól mutat, a színek harmonizálnak egymással és a történettel. Külön dicséret a montázsért, pontosabban montázsokért -, merthogy szoktam látni a Facebook-csoportokban. 
Nem tudom, direkt ilyen szemcsés-e Lucy Hale képe, de ez egyáltalán nem harmonizál a fejléc többi részével, tehát a háttérben lévő textúrák, a cím és az idézet is éles hozzá képest. Ha ezzel egy antik/régies beütést akartál (ha jól tudom te készítetted) elérni, akkor figyelned kellett volna, hogy vagy minden vagy semmi nem kerül ilyen stílusban az oldalra/fejlécre.
A fejlécen lévő rövid leírást jobban beledolgoztam volna a fejlécbe, egy kicsit halványítani, világosítani kellene.

  Az apróbb hibákon kívül minden a helyén, precízen, pontosan. Igazi profi munka, ha lehet ilyet mondani. És csak gratulálni tudok, hogy rövid idő alatt mekkora sikereket értél el! :)
Ginny

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ginny!
    Nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy foglalkoztál a blogommal, hálás vagyok a kritikáért!
    A személyes névmásokat visszamenőleg javítani fogom, egyelőre félek, hogy valamit kitörlök, vagy elrontok, amilyen szerencsétlen vagyok, könnyen megtörténik. De ígérem, ezek javítva lesznek, illetve nemsokára fejlécet is váltani fogok.:)

    Ölel,
    Brooklyn Lovegod

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Brooklyn!
      Nagyon örülök, hogy segíthettem, és az első kritikámat egy ilyen tehetséges bloggerinának írhattam! Köszönöm, hogy átgondoltad, és elfogadtad az észrevételeimet! :)

      Üdvözlettel,
      Ginny

      Törlés