2016. március 1., kedd

Kamasz Lány Küzdelmei és Örömei § Kritika VII.


ДOБPЫЙ ДEНЬ. Na tessék. Lehet szívni a véremet. Hát igen, már egy jó ideje nem írtam. Nagyon sajnálom, hogy ennyi időt kellett várnotok, ami persze csak szedett-vedett és túlságosan is lusta jómagamnak köszönhető. De ennek itt és most véget vetek, megpróbálom behozni a lemaradásomat. És az elfecsérelt hónapokat. Kijavítom magamat. Nem megpróbálom. Megteszem.
*dobpergés* Most ennek tetejében meghoztam az újonnan közénk fogadott szerkesztőtársunk, Kamasz Lány blogjáról bepötyögött kritikámat!










CÍM
Nem mond sokat. Ez egy történetes blog, gondolhatná az ártatlan olvasó. Amikor pedig belekukkant, csalódnia kell, ami akár terelődhet jó vagy rossz irányba. Maradjunk a történetes blogot kereső emberkénél, aki végül is nem azért jött, mert ehhez hasonlót keresett volna. Így hát üres kézzel távozik. Ez egy. Kettő. Túl hosszú. Én egy hasonló blognak frappánsabb, rövidebb címet adtam volna. Három. Az "és"-sel olyan, mintha könyv vagy folyóirat címe lenne.

ÜDVÖZLÉS
A szöveg jó, viszont túl rövid. Amikor az emberke (legyen úgy, hogy ez már ilyen blogokat keresett) elolvassa a szöveget, ezt gondolja: jó, jó, hogy van üdvözlés, meg értem én, hogy tulajdonképpen miről ír az író (ez már egy jó pont), de mi itt az egyedi? Én a helyedben valami frappáns (hogy én mennyire szeretem ezt a szót!) kis üdvözlést írnék, ami rám és az itt megtalálható tartalomra utalna!
A másik pedig az utolsó mondat: "Az oldal bármely részének másolása a forrás megjelölése nélkül TILOS!". Én az ilyen figyelmeztetéseket teljesen feleslegesnek tartom, hiszen aki becsületes, nem lopja el a tartalmat a forrás megjelölése nélkül, akinek pedig már eleve egyik fülén kijön, másikon bemegy, annak meg minek? De ezt te tudod.

TARTALOM
Mióta először ránéztem a blogra, mégcsak néhány bejegyzés volt a láthatáron. Azóta látom, hogy már jóval bővült a tartalom. Érdekes és választékos dolgokról írsz, olyanokról, amikkel az élet gyakran összesodor (mi ez a mondat már?). Csak így tovább!
Bár helyesen írsz, néha egy-egy hiba becsúszott. Ezektől én tépem a hajam, miközben a falat kaparom, bár összhangban csupán néhány nagyobb hibát vettem észre. Mivel nincsen lelki erőm ennyi bejegyzést átfutni (meg egetrengetően lusta vagyok, hahaha), ezért csak az első cikkeket vetettem górcső alá.

3. BEJEGYZÉS (Hétfő reggelek)
HELYTELEN: márcsak, vettek (ez ebben a szövegkörnyezetben helytelen)
HELYES: már csak, vettetek

4. BEJEGYZÉS (Mit olvassak? Avagy kedvenc könyveim)
HELYTELEN: ismeret terjesztőt, kívánság listámon
HELYES: ismeretterjesztőt, kívánságlistámon

6. BEJEGYZÉS (Fák jú tanár úr 2)
HELYTELEN: fogome, én nem bírom nagyon bírom
HELYES: fogom-e, én nem bírom nagyon / én nem nagyon bírom

7. BEJEGYZÉS (Az olasz meló)
HELYTELEN: film ajánlóval, előszereplős, alap sztorija, akció filmről, akció filmeket
HELYES: filmajánlóval, élőszereplős, alapsztorija, akciófilmről, akciófilmeket

9. BEJEGYZÉS (Leiner Laura Illúzió)
HELYTELEN: késtél, hullócsillag (ha jól tudom, ezek a könyveknek a címe)
HELYES: Késtél, Hullócsillag

10. BEJEGYZÉS (DIY)
(Itt szó szerint a vaksötétben kapálóztam, de megpróbáltam kihozni belőle a legtöbbet.)
HELYTELEN: "AKépek forrássak forrása: We heart itejegyzésben diy..."
HELYES: A képek forrása: We Heart It. Ebben a bejegyzésben DIY (továbbá hogyha már egyszer feltüntetted a képek forrását, felesleges kitenni a végére)

12. BEJEGYZÉS (Első Bejegyzésem)
HELYTELEN: mit-hogyan kell
HELYES: mit hogyan kell

13. BEJEGYZÉS (Könyvek)
HELYTELEN: osztály társait, blog bejegyzésekben, mostmár, rock sztár, tehetség kutató, filmen (az adott szövegkörnyezetben helytelen), leges legkedvencebb, lélegzet elállító, filmen (újra: szövegkörnyezet), elösszőr, Percyék, megharcolniuk, 100.-ik, sors társaival, utó irat
HELYES: osztálytársait, blogbejegyzésekben, most már, rocksztár, tehetségkutató, filmben, legeslegkedvencebb, lélegzetelállító, filmben, először, Percy-éknek, harcolniuk, 100., sorstársaival, utóirat

KINÉZET
Simán mondhatnám rá azt, hogy igénytelen. Nincsen összhang. Azaz.
A fejléc. A középre szerkesztett lány körvonalai rosszul vannak vágva, a vállaiba belelóg a háttér, és nagyon harsány. Középen túl sok minden van felhalmozva, a két oldal pedig teljesen üres. A blog címe jó helyen van, viszont a második sor olyan, mintha alcím lenne, túl alulra lett helyezve, a betűstílus nagyon eltér a felső sorétól, és az ékezeteket nem lehet jól elolvasni.
A háttér. Egyszerűen sehogy sem illik a fejléchez. A háttér és a fejléc kéke nem ugyanaz, sőt, nem is illik hozzá. A hullámok csak még jobban csicsássá teszik ezt a már eredetileg is túl díszes összhangot, ráadásul most jön elő az, amit én rendkívül utálok: amikor egy háttérnek vége van, és a többi helyet csak egyszínű "pótlás" tölti ki.
A bejegyzés és környéke. A főháttér színe hasonló a háttérhez, ezért ez is teljes mértékben nem illik hozzá. Ráadásul én feleslegesnek és még inkább csicsásnak tartom a fokozatos fehérséget a fejléc környékén.
A bejegyzés rendben van, én viszont a helyedben a képeket egyformára vágnám.
A modulok és a címek. Szerintem a modulok és a bejegyzések címeit állítsd egyformára! Kevés modult raktál ki, én az oldalakat nem raknám a fejléc alá. Továbbá javaslom, hogy tegyél be egy Rendszeres olvasók modult is, a linkek színeit is változtatsd meg (főleg a chat linkjeit), valami olyanra, ami a fejléchez is passzol, a bemutatkozó modulnál a képet cseréld ki (a chatet is meg lehetne ilyenre alkotni), a blogarchívumnál felesleges zárójelben a "havi rendezésben" szöveg, és én a helyedben az "Iratkozz fel!" modult megcserélném a bemutatkozó modulall!

ДO CВИДAНИЯ.
Cécile voltam.

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát! Igyekszem dolgozni rajta, a design nem az én munkám, ezt fel is fogom tüntetni. Amit tudok javítok :) Az első posztokban sok az elütési hibám, túl lusta vagyok átnèzni és kijavítani őket :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán örülök, hogy segíthettem! Ha szeretnéd, én szívesen beállnék bétának! ;)

      Törlés
  2. Szia!

    Nagyon tetszett a kritikád, csak annyi, hogy a Percyék(nek) helyes, az 'y' után nem kell kötőjel. :)

    Love, Lyla

    VálaszTörlés