2016. március 25., péntek

Kritika - Angyalok szárnyán

Halihó!
A napokban 3 kritika kérésem is érkezett! Igyekszem gyorsan és igényesen hozni mindet. Az első kritika Kanna-chant illeti, aki az Angyalok szárnyán c. blogot irja (bocsi, de nincs mindig hosszú "i"-m). Ez egy novellás blog, ami nem régen indult. Eddig 3 novella van fent, ezeket fogom egyesével kivesézni és az első benyomásomat is megosztom. Ez szerintem nagyon hasznos, hisz megtudhatjuk, hogy milyen gondolatai lehetnek egy betévedő látogatónak.



Első benyomás:

 
Amikor megnyitom a blogot csak a fejléc látszik, ami szerintem nem utal arra, hogy hol járunk. Amikor láttam a cimet, azt gondoltam, hogy egy történetes blogról van szó... Amikor kicsit letekerünk, akkor jövünk rá, hogy novellás blogon vagyunk. Aki azt hitte, hogy egy fantasy storyt talált, az csalódni fog, de (magamból indulok ki) azért belenéz legalább egy novellába. Aki tudatosan jött a blogra, az meg fogja nézni a posztokat, nem hiszem, hogy zavarná a cím vagy a fejléc.
 
Fejléc, design:
 
Mint fentebb irtam szerintem túl magas a fejléc. Ezen kivül a háttér szimpla kék, ez szerintem jó, de minél többet nézegetem a fejlécet, annál inkább feltűnik, hogy ott valami hiányzik :/ De ez elsőre nem feltűnő, mert a szemem egyből a fejlécet kezdte vizslatni. A címhez illenek a karakterek. Az angol "Angels never die" felirat gondolom az angol cím, ami magyarul azt jelenti, hogy "Az angyalok sosem halnak meg", sajnos nem értem, hogy jön a novellákhoz...
A menü: Jó, hogy ki van irva a következő novella cime. Az "Információk" szerintem felesleges. Ha mindenképp ki akarod irni ezeket nem kell külön oldal nekik. A fejléc készitő kint van az oldalsávban, a design kódok forrása is, az irót nem nehéz kitalálni :) A többi szerintem nem lényeges. A kritikák jobban néznének ki, ha linkként lennének beillesztve.  Jó, hogy csináltál oldalt, ahol összegyűjtöd az eddigi novelláidat. Tetszik a betűtipus és az effekt ebben a menü pontban :) A chat szinében tetszik, hogy visszajön a háttér szine.
 
 Ígéret:
 
Szöveg hibák:
feladatott - feladatot (ez gondolom elütés)
Elszökni értelmetlen lett volna, de más választás nemrévén, ez maradt. - Ijjj, ez nekem elég furcsa mondat :/ Elszökni értelmetlen lett volna, de nem volt más választása, igy ez maradt.
világra engedni - ezt nem szokás használni világra hozni
Ráadásul miként engedhettem meg magamnak, hogy vágynak látványodra? - ezt nem értem :/
 
Őszinte leszek, nem nagyon értem ezt a novellát. Percek óta ülök előtte, de nem tudom értelmezni teljesen. Valamennyire összeállt a kép, de hiányos.
 
Átverés:
Szöveg hibák:
tavaszi szellő , miközben vérben - felesleges a vessző tavaszi szellő miközben vérben 
járt - itt nem helyes járó 
volt önvalóm - voltam 
érzéseink - érzéseinket  
elmondogattam - mondogattam
Semmire sem tudok elképzelni - Semmit sem tudok elképzelni vagy Semmire sem tudok gondolni
elvisel - itt elviselni
 
Nem tudom mire vélni ezt a novellát. A vége elég furcsa, nem értem, milyen terhet nem volt képes elviselni... Nem irsz rosszul, de több értelmetlenség is van az irásaidban. A novella eleje abszolút jó volt, tetszett, de nem volt teljesen érthető a vége.
 
Hópelyhek:
 
Szöveg hibák:
elszigetelőzött - elszigetelődött (gondolom elütés)
bolondítom, reménytelenül... - bolonditom magam, reménytelenül... 
 
Látszik, hogy fejlődsz :) Ez a novella nagyon tetszett. Az elején már gondoltam, hogy nem egy egyszerű lány áll a főszerepben :D
 
 
Összességében nem rosszak az irásaid. A Hópelyhek elnyerte a tetszésemet. A mésik kettő számomra furcsa volt, az értelmetlenségek miatt. Az Átverés is tetszett a vége kivételével. Gondolom a nem mindig átlátható story onnan fakad, hogy te tudsz mindent a szereplőkről, de nem irsz le mindent. 
 
További jó blogolást! Irj kitartóan és még többet fogsz fejlődni! :)
 

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a kritikát. Amint tudom kijavítom a hibáimat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rin a tudatlanságot nem tudta elviselni az " Átverés " novellában.

      Törlés
    2. Oooo, igy érthetőbb :)
      További jó blogolást!

      Törlés