2015. november 24., kedd

Mit tegyünk, ha nincs ihletünk?

здорово!
Bizonyára nektek is sok gondot okoz az ihlethiány. De ezt hogyan is lehet orvosolni? Sokaknak egy kép, egy szó, egy dallam, és hopp, már a fejükbe is pottyant az ötlet! A legtöbben mégis ihlethiányban szenvednek. Ez az író és az olvasó szemében is rossz, mivel az alkotó nem megfelelően tudja visszaadni azt az érzést, amit az olvasóval tudatni akar. Emiatt unalmasnak, élettelennek tűnik még az egyébként izgalmas mű is.
Erről a témáról nekem saját tapasztalatom is van, mivel néhanapján hozzám is beköszönt az ihlethiány. És ennek az észrevételére mennyi idő kellett? Pontosan 3 hónap és 18, teljesen elhanyagolt, inaktív blog.
Na de a jelenleg se fenékig tejfel az élet. Tanúsíthatom, hogy az ihlethiány nem hagy engem nyugodni, és gondolom, nálatok is ez a helyzet.
Hogy véget vessünk ennek az örökös körforgásnak, hoztam pár tanácsot, ami nekem is bevált!



1.) Olvass!
Ez lehet bármi, ami neked tetszik! Csak lekapsz a polcról egy könyvet, vagy belekukkantasz kedvenced blogjába, bármi, amihez éppen kedved van! Nekem leginkább az utóbbi szokott bejönni, mivel könyveket mostanában nem igazán olvasok.
Az olvasás megnyugtat, egyben mikor belemélyedsz, tudatod nélkül belopja magát az agyadba, a szavak, mondatok megragadnak, így ezeket később is fel tudod használni életed során, mind a blogolásban, mind a hétköznapi beszéded formájában.

2.) Inspirálódj!
Hogy ez alatt mit is értek? Valakiket egy kép, valakiket egy szó, másokat viszont egy dallam inspirál. Találd meg azt a dolgot, ami téged! Engem leginkább a zenék és a képek isnpirálnak. Vannak oldalak, amiknek erre a célra kialakított képeik is vannak. Én csak a We Heart It-t ismerem, nekem ez teljesen megfelel, itt el is érhetitek.
De nem csak a képekre hagyatkozok. Nagy szerepet játszanak az életemben a zenék, sokszor inspirálnak, mindig megnyugtatnak.
Pár példa, amik nekem segítenek:

a) Indila - Dernière Danse (xxx)
Aki könnyed, szerelmes, ám mégis bús történetet ír, annak bátran ajánlom a francia énekesnő egyik dalát.

b) Indila - Tourner Dans Le Vide (xxx)
Mégegy Indila szám (mert ezekből sosem elég), ami ugyanazon témával rendelkezik, mint a fent említett társa.

c) Breaking Benjamin - Dance With The Devil (xxx)
Ajánlom annak, aki a rockos, metálos, heavy metálos zenéket szereti. A kemény, erős szerkezetű blogok megfelelő társa lehet.

d) Челси, Katyusha - Катюша - Victory day, день победы 2008 (xxx)
Nos, aki szereti az orosz zenéket, az személyemben párt talált. Ez a dal a katonás, II. világháborús blogok kelléke lehet.
Erről a dalról bővebben még annyi, hogy erre építettem fel az életemet. Amikor először meghallottam, furcsa módon el kezdtem érdeklődni az orosz világ iránt, a szüleim nagy örömére. Ebben a máig is tartó mámoromban határoztam el a jelenlegi blogom, a Beépített második mivoltát. E köré a dal köré építettem, formáltam a történetet. Számomra ez a dalocska az életem elengedhetetlen társa lett, de ezt nem bánom.

3.) Mozogj!
Ez nálam az írás elengedhetetlen kelléke (pedig én utálok mozogni), mivel rossz lehet elgémberedett tagokkal ülni a gép előtt. Persze nem a konditermekre gondolok, ahova egy vagyon a bejutás, hanem az otthon is elvégezhető guggolások, térdhajlítások. De én nem ezeket űzöm, hanem minimális sebességgel futok. Nem a kilométeres futásról beszélek, hanem a szobám és a konyha közötti távolságról. Néha, ha kedvem szottyan, kifutok, mint egy őrült a szobámból, töltök magamnak egy kis vizet (nehogy már a semmiért futosgáljak én a lakásban fel-alá), majd ugyanazzal a sebességgel visszarobogok a szobámba. Ez elég őrülten hangzik (az is, ne féljetek), de a futás és az egyéb sportok köztudottan növelik az agysejteket, a vér áramlását a testünkben, ezáltal az agyunk jobban fog, a képzelőerőnk "megnő".

4.) Sétálj a friss levegőn!
Persze jelen esetben nem a büdös, füstös levegőről (ami nálunk, az utcánkban van) beszélek, hanem a tényleg friss, oxigénnel teli, városoktól messzi levegőről, ami ha párosul a sétával (nem a rohanással), akkor ugyanígy nyugtatóan hat ránk, sőt, nálam séta közben törnek rám az ötletek. Kutyások előnyben, hisz ti is tudjátok, szegény állatoknak nap mint nap kell a séta, ugyanígy nektek is!

5.) Jegyzetelj!
Az is lehet, hogy te éppen nem ihlethiányban szenvedsz, hanem csak éppen akkor nincs a géped a kezed ügyében, amikor felvillant feletted a villanykörte - mert velem volt már ilyen. Na ez ellen tervezték a drága Blogger készítői (örök hála) a telefonra is letölthető Mobil Bloggert. Ha még nem ismered, ideje lesz bevetni! Könnyen kezelhető, Androidra letölthető (Apple-re nem tudom) kis appocska.
A városban, vagy családi összejöveteleken, offline és online is egyaránt használatos.
Akinek pedig nem áll birtokában e ördöngös készülék, az se lankadjon el: még ma is divatos a jól bevált jegyzetfüzet.

6.) Állj le!
Sokatoknak segít az írásban ez a mozzanat, hogy megálltok egy hosszú szöveg körmölése után, átolvassátok, megjön az ihlet, tovább írjátok... ez a legősibb ihletszerzési módszer, habár nem mindig jön össze.

7.) Hagyd abba!
Ha pedig már mindegyiket kipróbáltad, és még mindig semmi nem jut az eszedbe, jön a végső fokozat (nyugodjatok meg, nem kell megijedni): hagyd abba az írást! Ezt persze nem úgy értem, hogy töröld azt a bejegyzést, vagy még rosszabbat: a blogot, hanem hogy pihend ki az aznapi fáradalmaidat, aludj rá egyet, csinálj úgy, mintha ezt a bejegyzést nem írtad volna meg! Hidd el, ha megnyugszol, kitisztul a fejed, az ötlet is hamarabb jön!

Chestia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése