2015. november 28., szombat

StoryTime § Kritika II.

здорово!
Alighogy végeztem Vicky T. kritikájával, máris betoppant egy lélek, névszerint RockH a kérésével. Drágák, ha ezt így folytatjátok, annyi örömöt szereztek nekem, mint még soha senki! Köszönöm, hogy így megbíztok bennem, köszönöm az eddigi kettő kritikakérést! Imádlak Titeket!
Nos, közben megnyílt a Ginny-vel közös e-mail címünk, ezentúl ide is küldhettek kritikakérést, egy feltétellel: ha leírjátok, kitől kéritek a kritikát, ez hiányában a kérést elvetjük!
E-mail cím: szatellit.kritikak@gmail.com


A blog linkje: xxx


Cím: amikor először meghallottam a címet, azt hittem, hogy novellák lesznek rajta. De szerencsére tévedtem. Aztán eszembe jutott "story time" magyar megfelelője, azaz a "történet idő", ami teljesen passzol.

Fülszöveg: rövid, tömör, de lényegre törő. Én személy szerint jobban szeretem azokat a blogokat, ahol ha elolvassuk a fülszöveget, kedvet kapunk a történethez is. A helyedben én meghosszabbítanám a fülszöveget, hogy azok, akiknek olyan az ízlése, mint az enyém, ők is szívesen elolvassák.

Alapötlet és tartalom: az alapötlet megfogott. A történet először sablonosnak tűnhet, de ha valaki jobban beleolvas, észreveszi, hogy ez egy tényleg egyedi mű.
A fejezetek rövidek, tömörek, de eseménydúsak. A helyedben én hosszabb részeket írnék (nicsak, ki beszél), hogy amint az olvasó belekezd a történetbe, ne érjen akkor véget.
Hogy milyen a fogalmazás? Szidom magamat, hogy miért nem előbb találtam rá a blogra, mert egyszerűen... egyszerűen fantasztikusan írsz, öröm olvasni. Minden egyes szavába, mondatába a történetnek beleélem magamat. Többet érdemelnél 1 feliratkozónal (velem együtt kettővel :3)! Szóval amit csinálsz, ahogy írsz, az egyszerűen fenomenális!
Viszont ami zavaró lehet, az az első fejezet felépítése. Sokszor belezavarodtam, de ki lehet ismerni.
Egy apró hibán megakadt a szemem.

"Vér, menekülő emberek, és a Vörösek."

Jelen esetben, ha nem a melléknév "vörösek"-re gondolsz, hanem a főnévre, akkor "vörösök" a helyes. Tehát:

Vér, menekülő emberek, és a Vörösök.

Itt-ott láttam pár kihagyott szóközt, esetleg elmaradt mondat végi írásjeleket. Ezeket összességében, ha nem figyel az olvasó, nem veszi észre.

1. fejezet: "- Log, ébredj! A tanár feje kezd vörösödni. - figyelmeztette Mirrie a fiút(írásjel) - így is eléggé mérges rád, mert nem adsz bele mindent... tudod... a gyilkolásba."
2. fejezet: "- Mi a gond, néni? Hisz az én anyám halt meg, nem az övé(írásjel és szóköz)-(szóköz)tudakolta meg Logan a sírás miértjét."
3. fejezet: "- Jól van, te puhány(írásjel) - engedte el a lány nevetve(írásjel) - Gyere, mutatok valamit."

Ilyen aprócska hibákat néha én is ejtek, ezért különösképpen nem foglalkozok nagyon vele.

Karakterek: még nem tudunk sokat róluk, de néhány dolgot elárult már róluk az író.
A főszereplő, Logan Green, azaz Logan Harrowey nekem nagyon szimpatikus. Magabiztos, egyben nagyon elegáns, nem mellesleg árva, emiatt sokat szokott sírni. Ahogyan a tetteit megformáztad, teljesen elragadott. Főleg a harmadik fejezetben, de a többi sem piskóta.
Mirrie Scott nekem egy kicsit gyerekesnek tűnik, de ő is, mint Logan, szimpatikus, bár róla még nem sokat tudunk. Nagyrészt csak annyit, hogy szintén árva, mint Logan.
Egy gonosz, Logan anyját megölő férfi lett a fiú nevelőapja, Damien Green. Mivel "rajongok" a rossz fiúkért, jelen esetben férfiakért, Damien-nel sem vagyok másként. Kicsit furcsának tartom, hogy egy olyan ember lett egy gyerek nevelőapja, aki őt árvaságra hozta. De remélem, később erre is magyarázatot kapunk.
Mrs. Green Damien anyja, az a tipikus mézes-mázos anyuka, de néha ő is átváltozik egy heves sárkánnyá.
És most következik a kedvenc szereplőm: Pamel, a robot. Robot? Hopp, csak nem megint valami egyedi? Igen, ilyet én még sehol sem láttam, hogy robot segít a házban.
Én a helyedben összegyűjteném a szereplőket, és egy karakteres modult beraknék, mert nehéz az olvasóknak kikeresgélni a szöveg közül a szereplőket.

Kinézet: alapjában véve szép munka, főleg a fejléc. Viszont elég furcsának találom, hogy a fejléc bal oldalra van tolva, a menü meg egy kicsit belelóg a fejlécbe. Én a helyedben a fejlécet középre, a menüt pedig vagy lejjebb, vagy fel, egészen az oldal pereméig tolnám, és egy kicsit világosabb színűre állítanám.
A menüben a Rendszeres olvasók és a Cserék modult megcserélném, így az olvasóknak nem kellene keresgélniük a feliratkozás lehetőségét.

A blog összességében szép munka. Látszik, hogy beleadsz apait-anyait, főleg a fogalmazásba! Remélem, hogy a kritika, amit sértő szándék nélkül írtam, hasznodra válik!

Chestia

2 megjegyzés:

  1. Drága Chestia! ♥
    Nem győzök hálálkodni! Örülök az őszinte véleményezéseknek, amik nem túlcsordult, egekig dícsérő istenítések, hanem teljes igazságot megfogalmazó kritikák.
    A címmel kapcsolatban, hogy amikor a StoryTime nevet adtam neki, csak az alapötlet volt meg a teljes történethez, de ma már egyáltalán nem bánom ezt a döntést, sőt, megölelném az akkori önmagam. :D
    A fülszöveg eléggé elkapkodott lett, szeretnék javítani rajta, ugyanis inkább összegzésnek tűnik, mintsem figyelemfelkeltő, érdekes bemutatása a történetnek.
    A részek tényleg eléggé rövidek és tömörek, ezt a hibát is majd javítani akarom, én sem vagyok elégedett vele. Túl elhamarkodottak a történések, egy szempillantás alatt történik minden, az embernek ideje sincs felfogni mi történik, máris ugrunk valami másra.
    Az helyesírással is vannak hibák, erre figyelni fogok, esetleg keresek egy bétát, vagy ilyesmi.
    A karaktereket mind különbözőeknek szántam, hogy ne legyen mindenki ugyanolyan, az eléggé unalmassá tenné a történetet, és kiszámíthatóak lennének a cselekedeteik, tetteik. Damienről több is kifog derülni, ne aggódj, nagy fordulatot tervezek, remélem megdöbbentő lesz. :)
    Az 1.részről annyit, hogy tényleg nagyon zavaros és kiismerhetetlen lett az egész, de már nem akarok (és tudok) javítani rajta, mert akkor meg kellene változtatni az utána követketőket részeket is.
    A kinézet tetszik, van benne egy-két hiba, de nem probléma. :)
    Már sokan dícsérték a fogalmazásomat, ami eléggé meghökkentett, nem számítottam rá, hogy valakinek akár tetszhet is. :)
    A modult érdemes lenne elkészíteni, szerintem egy-két napon belül meg is csinálom. :3
    Köszi a kritikát! :)
    Ölel:
    RockH♥
    Ui.: Bocsi a kisregényért! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága RockH!
      Örülök annak, hogy szívesen olvastad el a kritikát, és megfogadtad a tanácsokat! Tovább sok szerencsét a blogodhoz! ☺
      xoxo Chestia

      Törlés